سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید

چهارشنبه 88 مهر 8 ساعت 3:40 عصر

 

 

گوشه ای از متن دومین نامه هتاکانه کروبی به رفسنجانی

آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید

جناب آقای هاشمی..من(کروبی) در مقام یکی از شاگردان مکتب امام عهد کرده ام که تا پایان عمر در رکاب آن اندیشه و حافظ آن میراث گرانقدر اسلامی و ضد استبدادی باشم. چه باک که در این مسیر در نظام جمهوری اسلامی دفتر شخصی و دفتر حزبی مهدی کروبی را پلمپ کنند و روزنامه اش را توقیف و یارانش را نیز در بند سازند. چه باک که جریده هایی دهان دریده به اسم ایران و وطن، از زمین و کیهان بر من بتازند و بیت المال را خرج فحاشی خود کنند و ....

 

 

 

،کروبی روز گذشته هم قلم جنجال‌برانگیزش را برداشت اما این بار نیز مخاطبی جز هاشمی رفسنجانی پیدا نکرد که به او نامه بنویسد.

  گوشه ای از متن این نامه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی
ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری
با سلام

این دومین نامه ای است که پس از شبه انتخابات ریاست جمهوری اخیر به شما می نویسم. نامه اول را پس ازآن به شما نوشتم که اخباری بسیار ناگوار و تکان دهنده از درون بازداشتگاهها به گوش من رسید و بر خود دیدم که از شما بخواهم بنا بر جایگاه حقوقی خود به این اتفاقات رسیدگی کنید و نگذارید در جمهوری اسلامی تعرض به جان و مال و ناموس مردم تبدیل به امری معمول و عادی شود. متاسفانه اما آن نامه اثری در مسئولان نکرد و دیدید که بی توجهی و بی حرمتی به حقوق مردم، چه آتشی به خرمن اعتماد زد و چه آبرویی از نظام ما زایل کرد. البته صلاح مملکت خویش مسئولین دانند. با این حال اگر آن نامه سرانجامی پیدا نکرد با خود گفتم که شاید رسیدگی به آن نامه از دایره اختیارات شما خارج بوده است.

اکنون اما این نامه دوم را از آن روی به شما می نویسم که دیدم اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و آنچه در این مجلس باید مطرح می شد، مطرح نشد و آنچه باید توسط اعضای آن مجلس مورد کنکاش قرار می گرفت، مورد کنکاش قرار نگرفت؛ و در یک کلام مجلس خبرگان که ممتاز ترین نهاد نظارتی در نظام جمهوری اسلامی باید باشد به نهادی بی اثر تبدیل شد؛ و ماحصل این اجلاس صرفا چند سخنرانی و صدور بیانیه ای بود که بدون برگزاری اجلاس وجمع شدن اعضای محترم آن مجلس و زحمت بردن بسیار، هم می شد آن را انجام داد.

اینچنین بود که تصمیم گرفتم این نامه را به شما بنویسم و رشادت ها و دلیری های حضرت امام خمینی و نیروهای انقلابی در عصر ستمشاهی را یادآوری کنم و تاکیدی که امام و شاگردان او همچون من و شما بر مقابله با ظلم و جور داشتیم را به خاطر شما بیاورم، و توضیح دهم که فلسفه وجودی مجلس خبرگان رهبری و مسئولیت اعضای آن چه بود، تا بعد شما خود داوری کنید که در شرایط خطیر کنونی چه مسئولیتی بر عهده شما بوده و هست و شما تا چه حد جایگاه صندلی ای که بر آن تکیه زده اید را حفظ کرده و به چه میزان در جایگاه ریاست مجلس خبرگان، حافظ انقلابی بوده اید که اصلی ترین هدف آن مقابله با بی عدالتی وتضییع حقوق مردم بوده است.

 

 

البته جنس نوشته‌های او در نامه‌ای که به رئیس مجمع تشخیص نوشته با نامه‌های پیشین متفاوت است.

نفر چهارم انتخابات ریاست جمهوری دهم در این نامه از اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان رهبری انتقاد کرده و از مطرح نشدن مسائل مورد نظر خود در آن ناراضی است: "آنچه در این مجلس باید مطرح می‌شد، مطرح نشد و آنچه باید توسط اعضای آن مجلس مورد کنکاش قرار می‌گرفت، مورد کنکاش قرار نگرفت."

به گفته کروبی "ماحصل این اجلاس صرفاً چند سخنرانی و صدور بیانیه‌یی بود که بدون برگزاری اجلاس و جمع شدن اعضا هم می‌شد آن را انجام داد."

آنچنان که کروبی در نامه خود عنوان کرده، او انتظار داشته است که اعضای مجلس خبرگان همانند او و دوستانش، در قبال مسائل موجود رفتار و موضع‌گیری کنند.

البته روی سخن کروبی در این باره با هاشمی رفسنجانی است : "اجلاس خبرگان برگزار می‌شود و شما نه سخنی در انتقاد از شرایط حاکم بر کشور بر زبان می‌آورید و نه انتقادی را بنا به وظیفه خود منتقل می‌کنید."

با توجه به رفتارهای متفاوت شیخ در ماه‌های اخیر، شاید تا اینجای نامه او چندان عجیب نباشد اما جملات توهین‌آمیز او درباره اعضای مجلس خبرگان، گام جدیدی در مواضع او محسوب می‌شود.

کروبی که خود در سال 1377 با ناکامی در آزمون علمی مجلس خبرگان، از ورود به آن بازماند، در ادامه، حلقه دیگری بر "زنجیر اهانت"‌های اخیر به مسئولان نظام افزود و طی آن مجلس خبرگان را "نهادی بی‌اثر" خواند: "در یک کلام مجلس خبرگان که ممتاز ترین نهاد نظارتى در نظام جمهورى اسلامى باید باشد به نهادى بى اثر تبدیل شد."

او حتی پا را از این فراتر گذاشته و در سخنانی از جنس اهانت‌های اخیر شیخ یوسف صانعی به مراجع تقلید، اعضای مجلس خبرگان رهبرى را به "فرار از مسائل موجود" و "سر زیر برف کردن" متهم کرده است: "گمان نمى کردم که در این اجلاس، خبرگان ملت، بحران مبتلا به کشور را فتنه بخوانند و چنین به امید پاک کردن صورت مسئله، سر خویش را زیر برف کنند."

دبیر کل حزب اعتماد ملی همچنین در بخش دیگری از این نامه‌، به نامه اولش خطاب به هاشمى رفسنجانى اشاره کرده و بدون بیان نتایج بررسی آن از سوی هیئت سه‌نفره، گفته است: "متاسفانه آن نامه اثرى در مسئولان نکرد و دیدید که بى‌توجهى و بى‌حرمتى به حقوق مردم، چه آتشى به خرمن اعتماد زد و چه آبرویى از نظام ما زایل کرد."

این نامه شیخ اصلاحات همانند نامه پیشین او به هاشمی رفسنجانی، تاکنون واکنشی از سوی او و دیگر اعضای مجلس خبرگان نداشته است.

اما کروبی در حالی مدعی شده، بی‌توجهی به نامه اول او آبروی نظام را زایل کرده که هم‌زمان با آنکه نامه خود را رسانه‌ای کرد، تمام اظهارات و اتهامات او علیه نظام با پوشش گسترده و هماهنگ رسانه‌های ضد ایرانی همراه و حتی به ادعای این رسانه‌ها سندی برای بی‌آبرویی نظام خوانده شد.

با این وجود رئیس قوه قضاییه با تشکیل هیئتی سه‌نفره، دستور بررسی دقیق ادعاهای او را با حضور خودش بررسی صادر کرد.

اگرچه گزارش نهایی این هیئت از کذب بودن ادعاهای کروبی حکایت داشت اما او به گزارش مستند آنان توجهی نکرد و در نامه‌ای که در رسانه‌های اپوزیسیون منتشر کرد، بار دیگر بر اتهامات خود علیه نظام تاکید ورزید.

گفتنی است، هیئت سه نفره قضایی در پایان گزارش خود از آیت‌الله لاریجانی خواسته بودند که بصورت عادلانه با کروبی برخورد قانونی شود اما با وجود موافقت رئیس قوه قضاییه با این درخواست، تاکنون کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

 :یاددآوری و پاسخ مصور استقامت به شیخ خواب آلود:

 



  • کلمات کلیدی : هاشمی، کروبی
  • نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
    خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
    سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
    فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
    آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
    میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
    تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
    ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
    آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
    هدف از "بحران نمایی " چیست؟
    جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
    خاتمی در خلوت با شیاطین
    ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
    زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
    یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
    [همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


    منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :