سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

بسیجی قدیمی به "مدرسه عشق" خوش آمدی

فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم

سال بعد و بدنبال تشکیل دادگاه غلامحسین کرباسچی شهردار متخلف و معزول تهران نام سردار نقدی به مطبوعات و رسانه‌ها کشیده شد و بر سر زبان‌ها افتاد. فائزه هاشمی رفسنجانی که در روزنامه‌ خود بنام "زن " اتهاماتی را به نقدی وارد کرده بود با شکایت وی در دادگاه محاکمه شد

وی تحصیلات ابتدایی و متوسط را در دبستان و دبیرستان اسلامی قدس واقع در خیابان منیریه تهران پشت سر گذاشت و با توجه به تحصیلات جهشی سه کلاس در یک سال در سال 1356 در سن 16 سالگی موفق به اخذ دیپلم شد.
پس از ورود به دانشگاه گیلان که در آن زمان توسط اساتید آلمان غربی اداره و فضای مارکسیستی در حوزه‌ دانشجویی آن حاکم بود به کمک شهید بهمن طباخی و چند تن از دانشجویان مذهبی دیگر انجمن اسلامی این دانشگاه را تاسیس کرد و نقش بسزایی در هدایت فعالیت‌های انقلابی و مذهبی دانشجویان و مردم در استان گیلان داشت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در خرداد ماه 1358 بلافاصله پس از صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل جهاد، با کمک جمعی از دوستان دانشگاهی و فعالان اجتماعی رشت، جهاد سازندگی استان گیلان را تاسیس کرد. هنوز دو ماه از تاسیس جهاد سازندگی نگذشته بود که موج توطئه گروهک‌های مارکسیستی و منافقین برای به آشوب کشاندن استان و ناامن‌سازی جنگل‌های شمال آغاز شد و بدنبال درخواست فرماندهان وقت سپاه که در معرض حمله گروهک‌ها واقع شده بودند، همزمان با فعالیت‌های جهادی بصورت بسیجی و داوطلبانه وارد سپاه شد و مسئولیت فرهنگی سپاه گیلان را بر عهده گرفت.

 

 مسئول اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
به دنبال اوج گیری توطئه‌های گروهکی و با اصرار شهید انصاری استاندار وقت گیلان، برای خنثی کردن توطئه‌های آن دوران به مسئولیت اطلاعات سپاه منصوب شد و فعالیت وی در این سمت تا سال 1360 ادامه داشت.
بدنبال فروکش کردن آشوب‌های مذکور به غرب کشور رفت و به معاونت اطلاعاتی شهید بزرگوار محمد بروجردی که در آن زمان فرماندهی سپاه در غرب کشور منطقه 7 را بر عهده داشت، منصوب شد.
سردار نقدی از بنیانگذاران قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) در شمال غرب کشور بود و پس از تصویب و شکل‌گیری این قرارگاه به سمت معاونت اطلاعات آن منصوب شد.
در سال 1363 و بدنبال تشکیل وزارت اطلاعات و انتقال امور اطلاعاتی کشور به آن وزارت، از فعالیت‌های اطلاعاتی کناره گرفت و قرارگاه جنگ‌های نامنظم غرب و شمالغرب کشور را بنیان نهاد و با سازماندهی نیروهای مردمی عراق و عشایر کرد و عراقی و با ایجاد پایگاه‌های متعدد چریکی در عمق خاک عراق با انجام عملیات گسترده و مکرر پارتیزانی و در استان‌های شمالی آن کشور جبهه‌ جدیدی را روی ارتش صدام گشود.
در سال 1365 و بدنبال تغییر استراتژی کار در عراق از "کار با مردم به کار با گروهای سیاسی "، علاقه‌ای به این استراتژی نشان نداد و با واگذاری مسئولیت خود به دیگران به جبهه‌های‌ جنوب رفت. 

فرمانده لشکر بدر
به دنبال عملیات کربلای 5 و شهادت شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر بدر، در اسفندماه 1365 به فرماندهی آن لشکر منصوب شد و ضمن انجام عملیات متعدد در جبهه‌های دفاع مقدس بخشی از این لشکر را که با توسعه‌ کمی و کیفی به طراز سپاه ارتقاء داده شده بود برای انجام جنگ‌های پارتیزانی به ارتفاعات قره‌داغ در منطقه‌ کرکوک عراق برد و عملیات مکرر پر افتخاری را در جبهه‌های داخل عراق علیه رژیم بعثی هدایت کرد.
نقدی در نبردهای ارتفاعات شاخ شمیران در ماههای آخر جنگ بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شد و به افتخار جانبازی نائل گردید.
یکسال پس از پایان جنگ، فرماندهی سپاه بدر را به سردار مرتضی قربانی واگذار کرد و برای ادامه تحصیل در دوره‌ فرماندهی و ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی پذیرفته شد. 

از موسسان دانشکده افسری امام علی(ع)
وی دوره فرماندهی و ستاد (کارشناسی ارشد علوم دفاعی) را با موفقیت کامل پشت سر گذاشت و بخاطر کسب رتبه اول در کل دوره (نفر اول در 72 نفر) مفتخر به دریافت جایزه از فرماندهی معظم کل قوا گردید.
پس از پایان دوره دافوس، سردار محمد رضا نقدی به فرماندهی دانشکده امام علی سپاه منصوب و این دانشکده را تاسیس کرد.
هنوز یکسال از راه اندازی این دانشکده نگذشته بود که جنگ‌های یوگسلاوی سابق و کشتار مسلمانان در بوسنی و هرزگوین آغاز شد و سردار محمد رضا نقدی به نمایندگی از طرف آیت‌الله جنتی که در آن وقت مسئولیت پشتیبانی از مردم بوسنی و هرزگوین، را بر عهده داشت، در راس نیروهای پشتیبانی مردمی به بوسنی هرزگوین اعزام شد و نقش فعالی در حمایت از مردم مظلوم این خطه ایفا نمود. 

فرمانده حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی
حدود یکسال بعد عبدالله نوری وزیر کشور وقت کتبا از محضر مقام معظم رهبری در خواست کرد تا سردار نقدی، به سمت فرماندهی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی منصوب شود.
فرمانده معظم کل قوا با این درخواست وزیر کشور موافقت و طی حکمی سردار نقدی را از سپاه به نیروی انتظامی منتقل و به سمت فرماندهی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی منصوب نمودند. وی در این سمت نقش چشمگیری در سالم سازی و ارتقاء منزلت اجتماعی ناجا ایفاء نمود. 

دادگاه کرباسچی نام سردار نقدی را به مطبوعات کشاند
سال بعد و بدنبال تشکیل دادگاه غلامحسین کرباسچی شهردار متخلف و معزول تهران نام سردار نقدی به مطبوعات و رسانه‌ها کشیده شد و بر سر زبان‌ها افتاد.
رئیس دادگستری وقت رسما از نقدی تقاضا کرده بود برای مقابله با اعمال نفوذ در این پرونده که متخلفان آن تحت حمایت بعضی از پر نفوذترین شخصیت‌های کشور قرار داشتند، راسا این پرونده را هدایت کند.
اعترافات سنگین شهرداران متخلف و افشاگری‌های آنان علیه کرباسچی و یارانش در صحن دادگاهها گروه‌های فشار و پرنفوذ را که در آن وقت بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ای مکتوب را در اختیار داشتند، بر آن داشت تا نقدی را متهم کنند که به ماموران خود دستور شکنجه شهرداران را داده است و اعترافات انجام شده در دادگاه تحت فشار بوده است.
بدنبال اوج گیری این شایعات و دامن زدن به آن توسط مقامات دولت وقت و با شکایت کرباسچی و یارانش و با وجود فشار گسترده‌ عوامل پر نفوذ برای محکومیت وی که بالاترین مصادر اجرایی و سیاسی کشور را در اختیار داشتند، تبرئه شدن نقدی از همه‌ اتهامات، نشان داد شایعات مطرح شده که بعضی گروه‌های سیاسی به آن دامن می‌زدند جز ترفندی برای انحراف اذهان عمومی از اصل ماجرا که فساد گسترده‌ مالی و اخلاقی شهرداران وقت بود، نبوده است.
کارساز نشدن شایعه شکنجه شهرداران برای از میدان خارج کردن سردار نقدی، باندهای فساد اقتصادی را بر آن داشت تا مترصد فرصت دیگری برای تخریب شخصیت او باشند و علیه وی فضایی را بسازند تا دیگر هیچکس جرأت نزدیک شدن به پرونده‌ غارتگران بیت‌المال و متخلفان بزرگ اقتصادی را نداشته باشد. 

سردار نقدی و کوی دانشگاه
حادثه‌ کوی دانشگاه در 18 تیر 1378 فرصت دیگری را در اختیار آنها قرار داد، لذا بلافاصله پس از آن حوادث، مطبوعات حامی خاتمی و حزب کارگزاران شایعه گسترده‌ای را مبنی بر دخالت منفی سردار نقدی در حوادث کوی دانشگاه منتشر کردند. غافل از آنکه وی به خاطر اشتغال به مأموریت‌های دیگری در آن تاریخ، اساسا در حوزه‌ حادثه حضور نداشته تا در این امر دخالت مثبت یا منفی داشته باشد.
با تشکیل دادگاه‌های کوی دانشگاه معلوم شد که کل فعالیت‌ها در این حادثه توسط فرمانده انتظامی تهران بزرگ هدایت شده و چه مثبت یا منفی، هیچ ارتباطی با سردار نقدی نداشته است.
پس رسوایی گروه‌هایی مذکور که در انتساب مسئله‌ کوی دانشگاه به سردار نقدی هم موفقیتی حاصل نکردند، تهمت جدیدی مطرح شد تا از آن طریق پرونده‌ فساد شهرداران تحت‌الشعاع قرار گیرد و آن تهمت چیزی نبود جز انتساب کتک‌کاری عبدالله نوری و مهاجرانی در نماز جمعه تهران به سردار نقدی.
فائزه هاشمی رفسنجانی که در روزنامه‌ خود بنام "زن " این اتهام را به نقدی وارد کرده بود با شکایت وی در دادگاه محاکمه شد و محکومیت فائزه هاشمی در دادگاه و حکم تعطیلی روزنامه‌ زن ثابت کرد که این شایعه هم دروغی بیش نبوده است. 

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح
یکسال بعد و در شهریورماه 1379 با پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار نقدی با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به سمت معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.
وی در این سمت مسئولیت هدایت طرح‌های مهم صنعت و فناوری تسلیحاتی نیروهای مسلح را بر عهده گرفت که بومی شدن تولید انواع موشک‌های زمین به زمین، پدافند هوایی، ماهواره‌برها، تولید انبوه انواع بی‌سیم‌های تاکتیکی، خودروهای نظامی، مهمات، سامانه‌های پدافندی، ناوهای جنگی و زیر سطحی‌ها، شناورهای تندرو، موشک‌انداز و به ثمر نشستن تولید انواع سامانه‌های جنگ الکترونیک، هواپیمای جنگنده و انواع هواپیماهای بدون سرنشین، شکل‌گیری مرکز استاندار دفاعی کشور و تشکیل بنیاد امور نخبگان نیروهای مسلح از جمله نتایج درخشان فعالیت دستگاه‌های تحقیقاتی، صنعتی وزارت دفاع و مراکز خودکفایی نیروهای مسلح در دوران تصدی وی در بالاترین مسئولیت ستادی تحقیقات در نیروهای مسلح است. 

ابتکار تشکیل ستاد پدافند غیرعامل کشور پس از حوادث 11 سپتامبر
پس از حوادث 11 سپتامبر که تهدیدات جدید نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در سال 1382 سردار نقدی ابتکار تشکیل ستاد پدافند غیرعامل کشور را پیشنهاد کرد و پس از تصویب فرماندهی معظم کل قوا خود با حفظ سمت به ریاست این ستاد منصوب شد و ستاد پدافند غیرعامل کشور را که امروز نقش مهمی در تقویت بنیه‌ دفاع عمومی کشور ایفاد می‌کند و طرح‌های عظیمی را به مرحله‌ اجرا گذاشته، بنیان گذاشت.
با روی کار آمدن دولت نهم، سردار نقدی ریاست پدافند غیرعامل کشور را به سردار جلالی واگذار کرد تا تمرکز بیشتری روی مسئولیت اصلی خود داشته باشد اما با درخواست احمدی‌نژاد و موافقت ستاد کل، با حفظ سمت معاونت آماد ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولیت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز به وی محول شد.

ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
سردار نقدی مبارزه با قاچاق را از سردار قالیباف که در آن تاریخ ریاست این ستاد را برعهده داشت، تحویل گرفت و تا بهار سال 1386 که در این سمت ماند، کشور شاهد تحولات عمده‌ای در این عرصه بود که عمده‌ترین آن جدی شدن رسیدگی به پرونده‌ قاچاقچیان دانه درشت و پر نفوذ بود همین مطلب موجب شد که با کناره‌گیری وی از این سمت این شایعه که کناره‌گیری وی به سبب مخالفت دولت احمدی‌نژاد با این برخوردها بوده است، دامن زده شود حال آنکه واقعیت این بود که با بالا گرفتن موج تهدیدات و تحریم‌های جدید دولت نو محافظه کار بوش، رئیس ستاد کل از وی خواسته بود تا ریاست ستاد مبارزه با قاچاق را به شخص دیگری واگذارد و روی مسئولیت اصلی خود در ستاد کل نیروهای مسلح که اولویت بالاتری داشت تمرکز کند.
به هرحال در خردادماه 1386 با موافقت رییس جمهور، وی ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به غلامحسین الهام وزیر دادگستری وقت واگذار کرد تا تمام همت خود را روی امور تحقیقاتی و صنعتی و پیشبرد طرح‌های مهم تسلیحاتی نیروهای مسلح متمرکز کند.
سردار نقدی با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آیین‌نامه‌ همکاری دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح را تدوین و پس از تصویب آن توسط فرماندهی معظم کل قوا با تصدی ریاست شورای اجرایی همکاری دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح، سازمان گسترده‌ای را در حوزه‌ی همکاری دانشگاه‌ها با نیروهای مسلح و تقویت فرایند تبدیل علم به فناوری و تولید محصول شکل داد. همچنین با فراخوان تمام استعدادهای کشور برای تولید بومی مواد اولیه تحریمی با تشکیل هئیت عالی بومی‌سازی مواد اولیه، قدم‌های بزرگی در راه بومی‌سازی مواد اولیه وارداتی برداشته شد.
این اقدامات که بومی‌سازی بسیاری از مواد و قطعات مورد نیاز نیروهای مسلح را به دنبال داشت، از سوی شورای امنیت سازمان ملل، دور زدن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران شناخته شد و شورای مذکور طی قطعنامه‌ای در سال 1385 از تمام کشورهای جهان خواست سفرهای خارجی وی را کنترل کنند و رفت و آمدهای او به کشورهای متبوع خود را به سازمان ملل گزارش کنند.
این اقدام شورای امنیت سازمان ملل صرفا نوعی تهدید علیه وی برای کنار گذاشتن موج داخلی سازی تولید تسلیحات بود چرا که اساسا نگاه وی به داخل و همکاری دانشمندان و مخترعان داخلی بود و حتی نیم نگاهی هم به کمک گرفتن از خارج نداشتند تا با کنترل این روابط کار وی با اخلال مواجه شود.
وی از سال 1384 در دوره‌ دکترای امنیت ملی و روابط‌ بین‌الملل، دانشگاه عالی دفاع ملی پذیرفته شد و اینک با پشت سرگذاشتن موفق امتحان جامع این دوره، تالیف رسانه‌ دکترا را پیش رو دارد.
سردار محمدرضا نقدی، اینک با حکم فرماندهی معظم کل قوا به سمت ریاست سازمان بسیج مستضعفین منصوب شده است.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
    خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
    سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
    فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
    آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
    میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
    تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
    ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
    آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
    هدف از "بحران نمایی " چیست؟
    جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
    خاتمی در خلوت با شیاطین
    ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
    زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
    یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
    [همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


    منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :