سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

 

افشاگری و رمزگشایی رسایی از جعبه سیاه باهنر

چه‌کسی برای خاتمی علیه احمدی‌نژاد پیام می‌فرستاد؟

بسیاری از فعالان جریان اصولگرایی از تلاش باهنر برای لطمه زدن به دولت دهم تعجب می کنند ، در حالی که این رفتار برای برخی از نمایندگان امری بدیهی است. به نظرم اگر آقای باهنر به سئوالات زیر پاسخ دهند، می توان از جعبه سیاه این موضع گیری ها رمزکشایی کرد

 

رای اعتماد نمایندگان به اکثریت کابینه احمدی نژاد در حالی که برخی رسانه های خارجی ، ‌دنباله های داخلی و شخصیت های سیاسی برای از اکثریت افتادن کابینه و یا تشکیل حداقلی آن دندان تیز کرده بودند، خنثی کننده توطئه های بسیاری بود. هر چند این رای اعتماد، بلافاصله با اما و اگرهای برخی از مخالفین دولت مواجه شد. آقای باهنر که از جمله این افراد بود ، در شام همان روزی که مجلس به کابینه رای داد ، در جمع اعضای تشکل سیاسی اش گفت که تلاشی برای رای نیاوردن وزرای دولت دهم نکرده بلکه این اتفاق را در مجلس پیش بینی کرده بود !

 

آقای باهنر همچنین از ابلاغ نظر رهبری و تاثیر آن در رای نمایندگان خبر داد که : "همه چیز به خیر گذشت و پیام رهبری بود که نقش مهمی در این زمینه ایفا کرد. در زمان شمارش آرا فضا را این طور می شد دید که اگر توصیه رهبری نبود، احتمال داشت که 8 الی 9 نفر از وزرا رای نیاورند و این آغاز خوبی برای دولت نبود. رهبری به دولت توصیه کرده بودند که نظر مراجع را در باره وزارت زنان لحاظ کنند."

 

متاسفانه این بار هم مواضع نایب رییس مجلس با استقبال رسانه های خارجی مواجه شد و این جملات که قطعا با هدف خیرخواهانه ابراز نشده بود بلافاصله مورد توجه دشمنان رهبری انقلاب قرار گرفت تا جایی که رای مجلس به کابینه را بر اثر فشار رهبر انقلاب عنوان کردند. درباره اظهارات آقای باهنر لازم است نکاتی ذکر شود :

 

1 . برخلاف آنچه توسط این همکار محترم عنوان شده ، رهبر معظم انقلاب هیچ امر حکومتی در خصوص رای به کابینه نداشتند بلکه با توجه به بررسی دولت و لزوم تشکیل سریع تر کابینه ، اظهار امید کرده بودند که کابینه یکپارچه رای بیاورد. در خصوص وزارت زنان نیز ضمن اشاره به اختلاف فتوای خود با برخی از مراجع عظام و عدم اشکال حضور زنان در راس وزارتخانه ها ، تصمیم در این خصوص را به نمایندگان واگذاشته بودند و به دولت نیز توصیه کرده بودند که با اطلاع رسانی درست در خصوص این تصمیم ، کاری کند که مراجع عظام از اظهار نظر علنی خودداری کنند که این اتفاق نیز افتاد.

 

2 . توصیه رهبری در این خصوص برای اولین بار نبود بلکه بیست سال قبل نیز در آستانه تشکیل اولین دولت آقای هاشمی رفسنجانی ، رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان وقت ، نه تنها اظهار امید که این چنین خطاب به نمایندگان امر کردند : "ما به نمایندگان مجلس شوراى اسلامى رأى دادیم و اینها هم در تصمیم‏گیرى نسبت به وزرا آزادند. وزرایى که از طرف آقاى رئیس جمهور به مجلس پیشنهاد خواهند شد، نمایندگان آزادانه درباره‏ اینها تفحص می‌کنند و رأى می‌دهند؛ اما من می‌خواهم بگویم که امروز مصلحت نیست که یک وزارتخانه بدون وزیر بماند و دراین شرایط حساس، کارهایش متوقف بشود. نباید طورى بشود که در مجلس شوراى اسلامى، به خاطر اختلاف سلیقه و خداى نکرده نظرهاى شخصى، به یک وزیر یا دو وزیر و یا بیشتر، رأى داده نشود و در نتیجه وزارتخانه ا‏یى بدون وزیر بماند. یک روز هم جایز نیست که وزارتخانه‏یى بدون وزیر بماند." (1 شهریور 1368)

 

3 . نقل قول رهبری که ابتدا توسط رییس محترم مجلس در روز چهارشنبه در جلسه ای خصوصی خطاب به حدود ده تن از نمایندگان ابراز و در مجلس شایع شد و در روز پنج شنبه نیز قبل از نواختن زنگ رسمیت جلسه به شکل عمومی ترعنوان شد، حدود یک هفته قبل از آن، در دیدار رهبری معظم انقلاب با آقای لاریجانی به صورت عادی ابراز شده بود. در همان ایام با توجه به نقل قول های مختلفی که بویژه در خصوص نظر رهبر انقلاب درباره وزارت بانوان ابراز می شد، در تماس تلفنی و یا پیگیری حضوری برخی از نمایندگان با مسئولان بیت رهبری (از جمله در تماسی که بنده نیز داشتم) نظر رهبر انقلاب به اطلاع نمایندگان می رسید و تاکید می شد که این نظر رهبر انقلاب الزام آور نیست و ایشان فقط توصیه کرده اند و تاکید می شد که نمایندگان باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند. بدیهی است که نمایندگان مجلس نه تنها در برابر اوامر رهبری انقلاب مقاومتی نخواهند داشت بلکه نسبت به اجرای آن افتخار هم می کنند اما در خصوص مورد اخیر، از سوی رهبری انقلاب امری صورت نگرفته بود.

 

4. چند روز قبل از رای به وزرای پیشنهادی، وقتی خبرنگاران از فضای مجلس پرسیدند ، گفتم که هیچ اراده ای برای این که تعداد زیادی از وزرای پیشنهادی رای نیاورد، در مجلس وجود ندارد جز آقای باهنر و طیف ایشان یعنی همان اصولگرایانی که در انتخابات ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت کردند که برای رای نیاوردن هشت وزیر تلاش می کنند.

 

این خبر را بر اساس اظهاراتی که آقای باهنر در جلسه شورای مرکزی فراکسیون و یا به صورت خصوصی در بین نمایندگان و یا در صحن علنی مجلس عنوان کرده بود گفتم ، بویژه که ایشان از جمله مخالفان کلیات کابینه بود یعنی اکثریت کابینه از نظر ایشان شرایط لازم را نداشتند.

 

5 . بسیاری از فعالان جریان اصولگرایی بویژه آنها که حوادث را بر اساس اخبار رسانه ای دنبال می کنند، از تلاش آقای باهنر برای لطمه زدن به دولت دهم تعجب می کنند و حتی ظاهر شدن باهنر به عنوان مخالف کلیات کابینه برای برخی از رسانه های اصولگرا نیز تعجب آور بود، در حالی که این رفتار برای آنهایی که از نزدیک در جریان موضع گیری های ایشان و برخی از نمایندگان دیگر هستند، امری بدیهی است. به نظرم اگر آقای باهنر به سئوالات زیر پاسخ دهند ، می توان به راحتی از جعبه سیاه این موضع گیری ها رمزکشایی کرد :

 

چه کسانی در ایام انتخابات در فراکسیون اصولگرایان تمام تلاش خود را مصروف جلوگیری از جمع بندی فراکسیون در حمایت از احمدی نژاد کردند و پس از آن که فراکسیون تصمیم به حمایت از وی گرفت ، از اعلام آن خودداری کردند.

 

چه کسی در همان ایام در جلسات مختلف با امثال آقای تابش (رییس فراکسیون اقلیت) برای آقای خاتمی پیام می داد که زبان ما بسته است ، امیدواریم شما برخی نکات را در باره دولت نهم مطرح کنید.

 

چه کسی چند روز قبل از انتخابات در سخنرانی خود ، موسوی و احمدی نژاد را اصولگرا معرفی کرد با این تفاوت که احمدی نژاد اصولگرایی است که با سرعت 220 کیلومتر می راند و ممکن است هر لحظه تصادف کند ولی موسوی اصولگرایی است که با سرعت متعادل می راند. جالب اینجاست که این اصولگرای متعادل مورد حمایت این فرد، بعد از انتخابات تاکنون بیش از ده ها بار از جاده امام و انقلاب خارج شده و تصادف کرده و تلفات داده!

 

چه کسی حدود یک ماه قبل از انتخابات در جلسه ای که آقای حسینیان و زارعی نیز حضور داشتند ، رسما گفت که معتقد است برخی از شخصیت ها و احزاب اصولگرا باید از موسوی حمایت کنند تا اگر رای آورد، بتوانند در قدرت حضور داشته باشند و از تکرار دوم خردادی دیگر جلوگیری کنند.

 

چه کسی قافیه را باخته بود تا آنجا که به گفته یکی از مسئولان ارشد ستاد موسوی، حاضر شد در فیلم انتخاباتی موسوی هم حضور یابد و البته مشاوران اصلاح طلب موسوی، کاندیدایخود را از این کار منع کردند با این توجیه که در این صورت، راست سنتی نیز در آرای جبهه سبز پوشان خود را شریک می داند.

 

چه کسی از آخرین تلاش خود برای حمایت از موسوی نیز دریغ نکرد و چند روز قبل از انتخابات در نامه ای به یکی از مقامات عالی رتبه، خیرخواهانه (!) از ایشان می خواهد تا با توجه به احتمال پیروزی اصلاح طلبان ، ضمن حمایت تلویحی از موسوی ، از تکرار دوم خرداد جلوگیری کند.

 

6 . روز چهارشنبه – یک روز قبل از رای به کابینه دولت دهم – بنده به آقای لاریجانی گفتم که برخی به دنبال این هستند که بگویند مجلس قصد رای دادن به کابینه دهم را نداشت و با پیام رهبری مجبور شد این کار را انجام دهد . آقای لاریجانی این نگاه را بدبینانه و غیر منصفانه دانستند و به من توصیه کردند که از این زاویه به قضایا نگاه نکنم. دقیقا یک روز بعد، وقتی مجلس به کابینه پیشنهادی نمره 18 داد ، آقای باهنر همان گمانه زنی را به واقعیت مبدل ساخت !

 

به نظرم رهبر معظم انقلاب با اعلام نظر خود، در واقع تلاش کردند تا کسانی که برای از اکثریت انداختن کابینه یا تشکیل حداقلی آن در صحن علنی تلاش می کردند را متنبه سازند تا آنها از این تلاش دشمن پسند دست بردارند که متاسفانه این افراد - و از جمله مثل آقای باهنر - به توصیه رهبری عمل نکردند و همچنان به حدود 9 وزیر پیشنهادی رای ندادند و ولایت پذیری خود را به اثبات نرساندند.

 

7 . آقای باهنر متاسفانه با بیان ناقص و یکطرفه دیدگاه رهبر انقلاب ، نه تنها در حق مجلس و دولت که در حق مراجع و رهبر معظم نیز ظلم کردند. به دلیل این که اگر رهبری فرموده بودند که دولت نظر مراجع را کسب کند و به عقیده ایشان این کار را نکرده و وزیر زن معرفی کرده بود ، پس چرا مجلس به یک وزیر زن رای داد و نظر مراجع را کسب تامین نکرد ؟ اگر رهبری در خصوص بقیه اعضای کابینه ، امر به رای دادن کرده بودند ، پس چرا مجلس به وزیر پیشنهادی نیرو رای نداد و چند نفر هم از حداقل آرا برخوردار بودند ؟

 

ای کاش آقای باهنر از استقبالی که شبکه اطلاع رسانی استکبار در داخل و خارج از مواضع وی می کنند ، متنبه می شدند و این مسیر را تغییر می دادند، ای کاش ...

 

 



نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
هدف از "بحران نمایی " چیست؟
جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
خاتمی در خلوت با شیاطین
ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
[همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :