سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

وقتی گل وزرا و هلوی کابینه با افتخار رفت؟...

پنج شنبه 88 شهریور 19 ساعت 12:7 صبح

                                                              

                                           

وقتی گل وزرا و هلوی کابینه با افتخار رفت؟ + نامه گلایه آمیز وزیر سابق به رئیس جمهور

اشک هایش را با پرچم گنبد مطهر امام حسین (ع) پاک کرد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دولت نهم در مراسم تودیع خود و معارفه دکتر دستجردی هنگامی که به وی پرچم متبرک گنبد مطهر امام حسین (ع) را هدیه دادند بی اختیار گریه کرد و اشک هایش را با پرچم مقدس امام سوم شیعیان پاک کرد.

 

                               

وقتی گل وزرا و هلوی کابینه با افتخار رفت؟ + نامه گلایه آمیز وزیر سابق به رئیس جمهور

اشک هایش را با پرچم گنبد مطهر امام حسین (ع) پاک کرد

این پرچم از سوی جمعی از پزشکان بسیجی و توسط دکتر "مسعود ‌خاتمی "‌رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به وی هدیه شد .
پرچم قرمز رنگ امام حسین (ع) در حالی که بر روی آن با رنگ سپید نوشته شده بود "‌یا حسین "‌ و سه معاون وزیر ، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت و رییس جمعیت هلال احمر گوشه هایی از آن را گرفته بودند لحظه ای گشوده شد که با صدای بلند "یاحسین"‌ حضار و اشک های آنان مورد استقبال واقع شد.
همه حضار به احترام سیدالشهدا " برای لحظه ای برخاستند.
به محض اینکه پرچم گنبد مطهر امام حسین گشوده شد، دکتر لنکرانی کمی جلو آمد و در حالی که عینکش را از چشمان خود بر می داشت اشک های خود را با پرچم مقدس این امام همام پاک کرد.
دکتر خاتمی در خصوص پرچم قرمز رنگ گنبد امام حسین (ع) اظهارداشت :‌این پرچم مقدس به مدت یکصد روز بر فراز گنبد مطهر امام سوم شیعیان می ماند و پس از تبرک و تیمم، پرچم دیگری جای آن را می گیرد.
براساس این گزارش پرچم یاد شده در حالی که دریک جعبه زیبای خاتم قرار گرفته بود به دکتر لنکرانی هدیه شد.

 *** تفال وزیر شیرازی به خواجه شمس الدین محمد حافظ
دکتر لنکرانی که اصلیت شیرازی دارد در پایان سخنانش در این مراسم به خواجه شیراز تفالی زد و یک بیت از ‌آن را برای حضار خواندند.
خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی به وزیر همشهری خود چنین گفت:‌
" دلا طمع مبر از لطف بی نهایت دوست
"چو لاف عشق زدی سر بباز چابک و چست"
هنگامی که لنکرانی این بیت را برای حضار قرائت کرد ، همه جمعیت حاضر در سالن بپاخاستند و به مدت حدود یک دقیقه وی را مورد تشویق قرار دادند.

*** تاکید عکاسان به عکس گرفتن از لنکرانی
لنکرانی در ازدحام بی سابقه حاضرین این مراسم بین خواسته عکاسان که می خواستند از وی عکس بگیرند و حاضرین که مسوولان نظام سلامت بودند و می خواستند با وی خداحافظی و خسته نباشید بگویند، قرار گرفته بود.
عکاسان درحالی که به محل جایگاه رفته بودند، مدام به لنکرانی اصرار می کردند که رویش را به سمت آنها بچرخاند تا آنها از وی عکس بگیرند اما لنکرانی سرگرم خداحافظی از مسوولان بود که به یکباره عکاسان تصمیم گرفتند ، با همدیگر ، نام وی را صدا بزنند که این کار را کردند و با صدای بلند فریاد زدند: "دکتر لنکرانی !"‌
این اقدام عکاسان لحظه ای نتیجه داد و لنکرانی سر خود را به سمت آنها چرخاند و عکاسان به آرزوی خود رسیدند.

*** ازدحام بی سابقه جمعیت در سالن همایش های رازی
سالن همایش های رازی معمولا از جمله سالن هایی محسوب می‌شود که تاکنون بسیاری از همایش ها‌ی ملی و بین المللی را به خود دیده است اما امروز ازدحام مردم در این سالن بی سابقه بود.

*** یکهزار پایگاه اورژانس و 999 کاروانسرای عباسی
یکی از سخنرانان در این مراسم به فعالیت یکهزار پایگاه اورژانس در دولت نهم اشاره کرد و آنرا با کاروانسراهای شاه عباس مقایسه کرد.
وی به یک داستان از زمان شاه عباس صفوی نیز اشاره کرد که به شاه عباس گفتند چرا 999 کاروانسرا را به یک هزار کاروانسرا نمی رسانی؟ که شاه عباس نیز گویا پاسخ داده بود:‌ چون سیلاب (بخش کردن)‌ "نهصد و نود و نه" طولانی تر از" یک هزار" است و مردم باورشان می شود که من 999 کاروانسرا ساخته ام اما باورشان نمی شود که یک هزار کاروانسرا ساخته شده است.
در این میان یکی از حضار که به نظر می رسید در ردیف اول سالن نشسته بود با صدای بلند خطاب به سخنران گفت:‌" شاه عباس نمی دانست سیلاب یعنی چه ؟"
پس از گفتن این اظهارات، حاضرین در این مراسم با صدای بلند خندیدند.

*** استادی که می خواست مقاله اش را به دکتر دستجردی بدهد
دکتر " ناصر سیم فروش" که از اساتید رشته اورولوژی و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز بشمار می آید در حالی که مقاله اش تحت عنوان " جایگاه زنان در مدیریت پزشکی بیمارستان ها و دانشگاه هاغی علوم پزشکی کشور " را از فاصله دور به خبرنگار ایرنا نشان می داد گفت: می خواهم این مقاله را به دکتر دستجردی بدهم .
وی در حالی که از خبرنگار ایرنا فاصله داشت و محکم مقاله اش را در دست خود گرفته بود که مبادا خبرنگار این خبرگزاری آن را بگیرد ،‌ با لبخندی، اظهارداشت :‌من سه سال پیش این مقاله را در جمع خواهران بسیجی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب سخنرانی ارایه دادم . 
 

 نامه گلایه آمیز وزیر سابق به رئیس جمهور

پس از یادداشت رئیس دفتر رئیس جمهور در سایت شخصی اش درباره دلایل برکناری برخی وزیران و عدم معرفی چند تن از اعضای کابینه نهم در دولت دهم این تحلیل واکنش یکی از وزیران جداشده از دولت را به همراه داشت.

به گزارش جهان، این وزیر که رفاقت نزدیکی با دکتر احمدی نژاد دارد پس از انتشار نوشته مشائی طی نامه ای به رئیس جمهور از تحلیل معاون سابق رئیس جمهور درباره دلایل معرفی نشدن خود گلایه کرد. مشایی در سایت خود طی روزهای گذشته نوشته بود: "ضعف در حوزه فرهنگ و هنر و ناتوانی در جذب هنرمندان و پاسخ به انتظارات جامعه در این بخش موضوعی بود که آقای احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی انتخاباتی خود بدان تصریح کرده بودند. ایشان تغییر در این بخش را لازم می دانستند و این ارتباطی به شخصیت و صلاحیت های انقلابی و مکتبی برادر عزیزم جناب آقای صفار هرندی نداشت. از طرف دیگر آقای دکتر احمدی نژاد از عملکرد وزارت اطلاعات در چهارسال گذشته رضایت کافی نداشته و بارها این مسئله را اظهار کرده بودند. در مورد برادر عزیزم جناب آقای محصولی نظر آقای دکتر احمدی نژاد بر تغییر از وزارت کشور به وزارتخانه دیگر بود. ایشان از جناب آقای محصولی برای دو وزارتخانه دفاع و نیرو دعوت به همکاری کردند. رئیس محترم جمهوری در مورد علّت تغییر در این وزارتخانه (نیرو)، در صحبت های مکرر اخیر خود در جمع گروههای مختلف نمایندگان محترم مجلس و سایر افراد شاخص و مسئول و از جمله به دوستان نزدیکتر خود بارها تصریح کرده اند که انتقادات ایشان به وزارت نیرو در مورد عملکرد برخی معاونین وزیر محترم در حوزة آب و برق و بویژه در مسئله خاموشی های برق بوده است و نه شخص ایشان. لکن روحیه شخصی جناب آقای فتاح مانع از قاطعیت در تعویض مدیران مورد انتقاد بوده است و بس. "

در همین زمینه یک منبع آگاه در گفتگو با جهان خبر از نامه نگاری یکی از وزرای مذکور به رئیس جمهور و انتقاد از نوشته مشایی داد. این وزیر درنامه خود به رئیس جمهور نوشته که با توجه به مسئولیت شما و ریاست دولت این طبیعی است که شما ادامه کار با وزیری را به صلاح ندانید و ما هم تا روز آخر ماندیم و با وزیر پیشنهادی هم همکاری کردیم اما دراین میان این مسئله چه ارتباطی به آقای مشایی دارد؟ آقای مشایی نیز در دولت نهم یکی از اعضای این دولت و سمت معاون رئیس جمهور را داشت . مگر اینکه شما تصمیمات خود را با آقای مشایی هماهنگ کرده باشید.

این وزیر هم چنین نوشته است: اینکه آقای مشایی این مسئله را به صورت رسانه ای و گسترده مطرح کرده است طلب می کندکه ما نیز پاسخ های خود را رسانه ای و علنی منتشر کنیم و در این صورت نباید گلایه ای در میان باشد اما به خاطر مصالح حکومت و دولت از چنین اقدامی خودداری می کنیم.

گفتنی است که اخیرا از جانب حامیان مشایی در دولت مطالبی به آقای الهام درباره نوشته های خانم رجبی در مورد مشایی گفته شده بود که با واکنش تند و ناراحتی دکتر الهام نسبت به تعابیر به کار رفته از سوی این افراد مواجه شده است.

قرار نگرفتن مشایی در کنار رئیس جمهوری و نشستنش در ردیف دوم صندلی ها در دیدار روز گذشته هیات دولت با رهبری از مسائلی است که به برخی گمانه زنی ها و شایعات افزوده است.

 

 

 

 



  • کلمات کلیدی : وزرا، دستجردی، لنکرانی
  • نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
    خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
    سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
    فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
    آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
    میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
    تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
    ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
    آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
    هدف از "بحران نمایی " چیست؟
    جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
    خاتمی در خلوت با شیاطین
    ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
    زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
    یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
    [همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


    منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :