سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

گزارشی از افشای چهره های پشت پرده

پنج شنبه 88 شهریور 19 ساعت 12:12 صبح

گزارشی از افشای چهره های پشت پرده

مراوده فرزندان "حاج اقا" با جریان های خاص بیگانه

سنگ بنای شکل گیری این لژ با سفرهای متعدد چهره های فکری- سیاسی-رسانه ای جبهه دوم خرداد به انگلیس از سال های پایانی ریاست جمهوری سید محمد خاتمی گذاشته شد.بطورکلی سیرسفرهای منتهی به شکل گیری لژ لندن شامل مراحل زیربوده است:

 

                                       

گزارشی از افشای چهره های پشت پرده

مراوده فرزندان "حاج اقا" با جریان های خاص بیگانه

الف-چهره های تکنوکرات از حلقه مدیریتی:
این افراد که بنا به دلایل ظاهرا" شخصی – از جمله افشای روابط نامتعارف اجتماعی یا استراحت- رحل اقامت در لندن افکنده اند ، مطالعات تحقیقی درباره برخی شیوه های مدیریتی وراهبری برخی از کانال های مخالف سیاسیت های رسمی کشور را پی گیری کرده و می کنند. درحقیقت «کاشت» یک «آشنای حرفه ای» برای فعال سازی ظرفیت های بین المللی از اهداف سفرچهره های این حلقه بوده است.«ع.م» یکی از اصلی ترین چهره های این حلقه طی سالیان گذشته سعی کرد ضمن مصاحبه های مختلف با رسانه های بیگانه درخصوص مسائل داخلی کشور ،سامان دادن چالش های نرم دربرخی حوزه ها علیه جمهوری اسلامی را دنبال نماید.
 


ب-چهره های فکری ازحلقه «تئوریک»:
چهره هایی همچون «ع.س»شخصیت هایی از این حلقه اند که رفت و آمدهای متعدد به لندن دارند.امثال وی گرچه تدریس در دانشگاه را مساله اصلی خود عنوان کرده اند ولی به موازات تکمیل سیر مطالعاتی خویش ، ارتباط نظری – اندیشگی با پاره ای از نظریه پردازان انگلیسی وشرکت در برخی کارگاه های نظری را دنبال می کنند.برخی از این افراد گرچه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به یکی از گزینه های اصلاح طلبان تمایل پیدا کرده و از آنها حمایت نمودند اما دراین برهه با توجه به شرایط کنونی حضور در لژ را موثرتر دیده اند. اعضای این حلقه همچنین ضمن ایجاد اشتراک معرفتی- سیاسی حتی پیوند تشکیلاتی با گروه های اپوزیسیون را دنبال می کنند.
 


ج- چهره های سیاسی از حلقه «وصل»:
افراد این حلقه که بعضی از آنها از سیاست پیشگان و فرزندان چهره های مشهور سیاسی می باشند ضمن اقامت گزیدن درلندن ، مراودات خاصی سیاسی را نیز دنبال کرده و می کنند.«ف.ه» یکی از این چهره ها است که ارتباطات وی با برخی جریان های خاص بیگانه بارها با تذکرات نهادهای مربوطه روبرو شده است. فرد یاد شده که در جریان انتخابات اخیر به ایران آمده ، در چند تظاهرات غیرقانونی نیزحضورداشت.وی که پیش از این فعالیت تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس درتهران در اغتشاشات اخیر را عادی توصیف کرده بود ، درحالی به انگلیس تردد مداوم دارد که هنوز فعالیت های اجتماعی- سیاسی وی در این کشور و نوع ارتباط های وی شفاف نشده است.

د- چهره های ژورنالیستی از حلقه «رسانه ای»:
حضور برخی چهره های رسانه ای در انگلیس که بعضا" به منظور ادامه تحصیل صورت گرفته ، گرچه در مقطعی به بهانه انتخابات ریاست جمهوری و حضور در ستاد یکی از نامزدها گسسته شد اما پایان انتخابات و ماموریت برای پی گیری طرح مطالعات در زمینه بهره گیری از تجارب کشورهای غربی در زمینه تشکیل شبکه های خصوصی،شکل دهی و مدیریت شبکه های اجتماعی،نحوه گسترش و شبکه ساختن سایت ها و وبلاگ ها و...زمینه حضور مجدد برخی افراد همچون «ا.ف» در انگلیس را فراهم ساخت.
دراین میان حضور برخی افراد درشبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی که سابقه همکاری با مطبوعات زنجیره ای دوم خرداد را در کارنامه خود دارند ، فرصتی برای آنها فراهم آورده است که همچون ایام انتخابات ، پروژه بهره گیری از «قدرت پشت گفتمان» یعنی رسانه را جدی تر از گذشته دنبال نمایند. نگاهی به برنامه های شبکه بی بی سی در طول دوران اغتشاشات و حتی روزهای اخیر از پی گیری دو تاکتیک ، حواس پرتی جمعی (
MASS DISTERACTION) و نیزتزریق زیر پوستی(HYPPODERMIC) از سوی این شبکه حکایت دارد. تاکتیک های که طی روند«نرم»،«مداوم» و«پرحجم» سعی شده و می گردد که:
الف- پیام های اصلی از محتوا تهی و حواس پرتی از موضوعات اصلی حادث شود(تبدیل کردن موضوع کهریزک به موضوع اصلی در حوادث اخیر یکی ازبرنامه ها و اهداف این شبکه بود.)
ب- با بارگذاری کدهای جدید در پیام های خود فضای «عاطفی»،« ناسیونالیستی»،«ترغیبی»،«القایی» و...را دنبال نمایند.

ح- چهره های تجاری – مالی از حلقه «اسپانسرها»:
سفر«م.ه» از اعضای اصلی این حلقه به لندن بی شک تکمیل کننده« لژلندن» می باشد. وی که پیش از این دارای ارتباطات وسیع مالی در یکی از حوزه های اقتصادی با همکاری «ع.ی.پ» بوده است ، یکی از مهمترین لابیست ها در عقد قراردادهای (....) بوده به نحوی که به اعتبارفعالیت های خود از شرکت های خارجی حتی کارت شارژ ارزی دریافت نموده و مبالغ پورسانت خود را از این طریق دریافت می کرده است.وی که در انتخابات ریاست جمهوری حمایت مالی و مدیریت تیم اسپانسرهای انتخاباتی یکی از کاندیداهای دوم خرداد را برعهده داشت دارای ارتباطات خاص با برخی سیستم های ویژه کشورهای بیگانه بوده است.همچنین گفته می شود هدف اصلی سفر وی به لندن علاوه بر شکل دهی رسمی به این لژ ، انتقال دارایی های یک نهاد به این کشور و سرمایه گذاری و حمایت مالی از اعضای لژ می باشد.
برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که شکل گیری «لژ لندن» نشان دهنده گسسته شدن آخرین حلقه های وصل بخشی از جریان دوم خرداد با نظام بوده وارتباط گیری با برخی کشورهای غربی برای تغیبراتی که ازآن به «تغییرات بنیادی برای دمکراسی» تعبیر می کنند ،هدف عمده این لژ و عناصر وابسته به آن خواهد بود.

 



  • کلمات کلیدی : رفسنجانی، فائزه هاشمی
  • نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
    خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
    سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
    فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
    آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
    میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
    تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
    ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
    آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
    هدف از "بحران نمایی " چیست؟
    جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
    خاتمی در خلوت با شیاطین
    ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
    زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
    یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
    [همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


    منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :