سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

ستون اصلی خیمه انقلاب ولایت فقیه است

یکشنبه 88 شهریور 29 ساعت 12:31 صبح

حداد در جمع فارغ التحصیلان بسیجی دانشگاه تهران

ستون اصلی خیمه انقلاب ولایت فقیه است

پشتیبانی مردم از ولی‌فقیه عامل اصلی شکست توطئه‌های اخیر بود؛در سال 77 مطرح می‌شد که فلان فرد امتیاز روزنامه گرفته و گفته که می‌خواهم قداست رهبری را بشکنم؛دشمنان بدنبال شکستن قداست رهبری هستند؛یکی از برنامه‌های جریان اصلاحات را دور زدن رهبری از طریق مراجع است؛حتی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت که بسیاری از حامیان سرسخت موسوی در آن حضور دارند به این نتیجه رسیدیم که در انتخابات تقلبی رخ نداده است؛رهبری در خصوص رای اعتماد نه حکمی دادند و نه دستوری

 

غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پنج شنبه شب در گردهمایی کانون فارغ التحصیلان بسیجی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: با نگاه واقع بینانه در می‌یابیم که امروز تنها حکومتی موفق می‌شود که اکثر مردم پشیبان آن باشند؛ یعنی حکومت حرف دل مردم را بزند و مردم آن را در مقابل خود ندانند.
وی افزود: حکومتی در ایران واجد این شرایط می‌شود که دینی و اسلامی باشد چون بر اساس آمار 99 درصد مردم کشور مسلمان هستند.
حداد عادل با بیان اینکه درصد قابل توجهی از مردم کشور به صورت واقعی و جدی مسلمان هستند تصریح کرد: تاریخ ایران گواه است که هر گاه دین و دولت همسو شوند کشور و حکومت استحکام پیدا می‌کند و جدایی این دو به تضعیف حکومت انجامیده است.
وی با اشاره به دوره صفویه خاطر نشان کرد: اگر در ایران یک حکومت واحد تشکیل نمی‌شد دولت عثمانی به راحتی حکومت شیعه ایران را از بین می‌برد اما حکومت سراسری صفویه سد محکمی در برابر این اتفاق ایجاد کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: همزمان با فشار عثمانی، پرتغالی‌ها نیز بندر عباس را تصرف کردند اما باز هم حکومت صفوی جلوی آنها ایستاد که این ماجرا نشان می‌دهد در آن دوران دین و دولت به هم گره خورده بودند. هر چند که در آن زمان همه چیز مانند انقلاب امام خمینی(ره) نبود، اما به هر حال حکومتی با انگیزه دینی تاسیس شده بود.

* هیچ جمعیتی متشکل تر از نیروهای مذهبی در ایران نیست

حداد عادل با بیان اینکه در دوره قاجاریه نیز هر چقدر که از دین فاصله می‌گرفتند حکومت تضعیف می‌شد، به ایران امروز اشاره کرد و گفت: اگر امروز کسی منظره کشور را از بالا تماشا کند واقع بینی حکم می‌کند که هیچ جمعیتی متشکل تر از نیروهای مذهبی در ایران نیست.
وی در ادامه به مصاحبه خود با خبرنگار اشپیگل در زمان اوج اتفاقات مربوط به جریان دوم‌‌خرداد یادآور شد: در آن زمان غربی‌ها خوشحال بودند که ایران به سمت سکولاریزه شدن می‌رود. اما بنده در پاسخ به سوال خبرنگار اشپیگل در خصوص آینده کشور ابراز خوشبینی کردم و گفتم دلیل این خوشبینی برگزاری نماز جمعه در کشور است.
حداد عادل ادامه داد: معتقدم هیچ نیرویی در ایران برای گردآوری مردم قویتر از مذهب نیست و تجربه نشان داده که هیچ سازمان و تشکلی نیز در طول سی‌سال گذشته نتوانسته این جمعیت چند میلیونی را در سراسر کشور در جمعه هر هفته با یک موضوع مشترک جمع کند.
وی در ادامه در خصوص چگونگی همسویی حکومت با دین اظهار داشت: این همسویی به این معنی است که حکومت عقاید مردم را محترم دانسته و به آنها توجه کند.در این خصوص اگر حاکمی به خدا ایمان نداشته باشد اما اندکی هوشمندانه رفتار کند می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند. به شرطی که قانونی برخلاف اعتقادات اکثر مردم تثبیت نکرده و ارزش‌های مردم را محترم بشمارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دشمنان بخوبی فهمیده‌اند که در جمهوری اسلامی ایران نیرویی خارج از دایره محاسبات آنها وجود دارد خاطرنشان کرد: این نیرو رابطه بین مردم و رهبری است که از نظر دشمنان قابل تعریف نیست، یعنی مردم در برابر رهبر حکومت دینی احساس تکلیفی دارند که با سعادت دنیا و آخرت آنها گره خورده است.
حداد عادل: هدایت دینی و ولایت فقیه را نمونه این نیرو در انقلاب اسلامی دانست و افزود: همین نیرو انقلاب را به پیروزی رساند و مقاومت هشت ساله مردم در جنگ تحمیلی را رقم زد و به همین دلیل دشمنان امروز روی همین نقطه انگشت گذاشته و می‌خواهند آن را تضعیف کنند.

* ستون اصلی خیمه انقلاب ولایت فقیه است

وی با بیان اینکه دشمنان فهمیده‌اند که ستون اصلی خیمه انقلاب ولایت فقیه است ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد کارهای برنامه‌ریزی شده زیادی برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه بودیم که بعنوان نمونه در سال 77 مطرح می‌شد که فلان فرد امتیاز روزنامه گرفته و گفته که می‌خواهم قداست رهبری را بشکنم.
این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان برای کمرنگ کردن اعتقادات دینی جوانان اظهار داشت: ماجرای سلمان رشدی و نوشتن آن کتاب اهانت‌آمیز برای این بود که اعتقاد جوانان مسلمان در سراسر دنیا به پیامبر اعظم(ص) را کمرنگ کنند و از سوی دیگر در داخل کشور نیز بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) تلاش‌های زیادی انجام شد تا اعتقادات نسل جوان را تضعیف کنند.
حداد عادل با بیان اینکه دشمنان از یک سو اطاعت و از سویی دیگر قداست ولی فقیه را هدف گرفته‌اند یادآور شد: جالب است بدانید که شبکه‌های خبری خارجی به هیچ وجه تصویر یا خبری از مقام معظم رهبری منتشر نمی‌کنند و ولی فقیه حکومت دینی را کاملا تحریم کرده‌اند در حالیکه جزئی‌ترین اخبار داخلی کشور را بصورت کامل پوشش می‌دهند.
حداد عادل در ادامه به انتخابات دهم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این انتخابات تبلیغات کاملا آزادی انجام شد و در نهایت مردم نیز به پای صندوق‌های رای آمدند اما دیدیم که از صبح روز بعد از انتخابات همه فشارها به سمت رهبری رفت تا انتخابات را باطل کنند در حالیکه برای این کار سازوکار قانونی در کشور وجود دارد و شورای نگهبان باید اعتراضات انتخاباتی را بررسی می‌کرد.
وی با تاکید بر اینکه رهبری قدرت فائقه حکومت دینی است تصریح کرد: سوال اصلی این است که چرا در این ماجرا به رهبری فشار آوردند، رهبری که بدون دلیل نمی‌توانست انتخابات را باطل کند، اما جریان‌های شکست خورده مردم را به خیابان کشاندند تا فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا را برای ابطال انتخابات عملی کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با بیان اینکه یک هفته بعد از انتخابات تهران جولانگاه تظاهرات جریان‌های شکست خورده بود، ادامه داد: این جریان حتی عصر جمعه روز انتخابات نیز تعدادی را به مقابل وزارت کشور کشانده بود اما باد و باران شدیدی که در آن روز باریدن گرفت اجازه ادامه تجمع را به آنها نداد.

* جمعه بعد از انتخابات، تجلی نیرومند جریان دینی در کشور بود

حداد عادل اقامه نماز جمعه تهران توسط مقام معظم رهبری در جمعه بعد از انتخابات را تجلی نیرومند جریان دینی در کشور دانست و افزود: در حالیکه رسانه‌های بیگانه بعد از راهپیمایی‌های دوشنبه و سه‌شنبه حامیان موسوی شادمان شده و گمان می‌کردند که کار نظام تمام شده است بعد از نماز جمعه با شکوه مردم بار دیگر شکست خوردند.
وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در نماز جمعه نشان داد که حرکت‌های خیابانی بعد از انتخابات هیچ تاثیری در اصل انقلاب نداشته است .حضور پرشور مردم در این نماز جمعه یک پیام داخلی برای جریان خرابکار داشت و به دشمنان خارجی نیز پیام داد که مردم همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه حضور پرشور مردم در نماز جمعه لحن کشورهای غربی را تغییر داد افزود: اتفاقات رخ داده در آن روز به دشمنان فهماند که رهبری یک واقعیت در ایران است که نمی‌توان از آن به‌سادگی گذشت.
حداد عادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نماز جمعه نهایت مدارا و محبت را بکار بردند اظهار داشت: ایشان در فرمایشات خود خواهان پایان اردوکشی‌های خیابانی شدند.
وی افزود: در سی‌ساله گذشته نیز هر فردی که در حوزه انقلاب بود فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب خود می‌دانست و در واقع قدرت انقلاب اسلامی ایران نیز در این نکته بود که اگر ولی‌فقیه نکته‌ای را تمام شده اعلام می‌کرد دیگران نیز آن را تمام می‌کردند اما در این ماجرا برخی تلاش کردند صلابت رهبری را خراب کنند.

* دشمنان بدنبال شکستن قداست رهبری هستند

حداد عادل شکستن قداست و قدرت رهبری را یکی از اهداف این جریانات خواند و گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری دو راه وجود داشت یا اینکه در مقابل جریان‌های خرابکار می‌ایستادند و جلوی آنها را می‌گرفتند و یا اینکه اجازه می‌دادند این جریانات به فرمایشات رهبری بی‌توجهی کنند که نظام ایستادگی در مقابل این جریان را انتخاب کرد و از همان روز برخورد آغاز شد که در این برخوردها مهمتر از نیروهای نظام و بسیج، حضور پرشور مردم در صحنه برای دفاع از نظام بود.
حداد عادل ادامه داد: اکنون نظر رهبر معظم انقلاب به بدنام کردن و منزوی شدن برخی آقایان نیست اما هر کسی باید تاوان عملکرد خود را بپردازد ولی ایشان توصیه کرده‌اند که تا حد امکان خویشتن‌داری و احتیاط بکار گرفته شود.
وی با بیان اینکه مهمترین برنامه جریان‌های خرابکار تضعیف حایگاه ولایت فقیه بود خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل این دشمنی این است که مردم پشتیبان و همراه ولی فقیه هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه در خصوص وظایف جریان‌های حامی انقلاب در این ماجرا تصریح کرد: باید مراقب باشیم که رهبری از جانب ما دغدغه نداشته باشد اما گاهی صاحب کارهایی هستیم که نشان می‌دهد مقام معظم رهبری باید در دو جبهه بجنگند و این جای تاسف دارد.
حداد عادل یکی از برنامه‌های جریان اصلاحات را دور زدن رهبری از طریق مراجع دانست و گفت: این جریان در حوزه‌های علمیه، اتاق فکر تشکیل داده بود و با برخی از مراجع ارتباط داشت و می‌خواست آنها را به سوی خاص هدایت کند
وی در ادامه به بررسی اعتراضات انتخاباتی از سوی شورای نگهبان و تمدید مهلت 5 روزه اشاره کرد و افزود: در این مدت آقای ابوترابی به دیدار موسوی و کروبی رفت و مقرر شده بود که شورای نگهبان موارد درخواستی آنها را بپذیرد چون یقیین داشتیم که هیچ تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است.
نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات محسنی اژه‌ای مبنی بر اینکه پای هر 45 هزار صندوق انتخابات ناظر داشتیم تصریح کرد: وزارت اطلاعات علاوه بر دولت در قبال مقام معظم رهبری نیز پاسخگو است و به ایشان گزارش می‌دهد و یقینا اگر آقای موسوی در انتخابات رای می‌آورد رهبری آن را انکار نمی‌کرد و مانند خاتمی نتیجه انتخاب مردم را می‌پذیرفت؛ اما واقعا در این انتخابات تقلبی نشده بود و حتی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت که بسیاری از حامیان سرسخت موسوی در آن حضور دارند به این نتیجه رسیدیم که در انتخابات تقلبی رخ نداده است.
حداد عادل با اشاره به همراهی دو وزیر کشور سابق با موسوی ادامه داد: هر چند که شورای نگهبان قبول کرده بود که در‌خواست‌های آنان را بررسی کند اما آنها می‌گفتند که باید مراجع تقلید هیاتی را برای بررسی نتیجه انتخابات تشکیل دهند.
وی افزود: این پیشنهاد در ظاهر بسیار خوب بود اما در پشت آن تضعیف رهبری مورد نظر بود که با تظاهر احترام به مراجع دنبال می‌شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نباید اختلاف بین مرجعیت و رهبری زمینه پیدا کند خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم در جبهه خودی برای رهبری دغدغه ایجاد نکرده و مساله ساز نشویم.

* رهبری در خصوص رای اعتماد نه حکمی دادند و نه دستوری

حداد عادل در پایان با اشاره به جلسه رای اعتماد وزرا در مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این مورد یک پیغامی دادند که میل دارم که تمام وزرا رای بیاورند که این پیام نه حکم بود و نه دستور اما عموم مجلس با درک این واقعیت که دید رهبری به نفع کشور است به تشکیل کامل‌تر کابینه رای دادند.
انتهای پیام/

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
    خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
    سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
    فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
    آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
    میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
    تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
    ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
    آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
    هدف از "بحران نمایی " چیست؟
    جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
    خاتمی در خلوت با شیاطین
    ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
    زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
    یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
    [همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


    منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :