سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

 

ناگفته‌های آیت‌الله کعبی درباره رفسنجانی

ناله مرا به گوش همه عمامه به سرهای ایران برسانید

هر عمامه به سری که از رهبر مکرم انقلاب فاصله بگیرد لعنت خدا بر او باد. همه باید مطیع رهبر باشند. امام یکی، نایب امام هم یکی، دیگری هیچ حق تقدم ندارد..... ناله مرا به گوش همه عمامه به سرهای ایران برسانید، هرکه می خواهی باش، خودت را مجتهد می دانی، مقدمات خوان می دانی، بر تو واجب است امروز تبعیت از رهبری، تو حق نداری مقابل رهبر حرفی بزنی...

 

کیهان:

26 نماینده مجلس خبرگان از تصمیم خود برای رسیدگی به صلاحیت نماینده ای که از مرزهای قانون اساسی تخطی کرده بود، منصرف شدند. تصمیم جدید در پی رهنمود رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر با خبرگان اتخاذ شد.
براساس آیین نامه داخلی مجلس خبرگان، 20 امضا برای بررسی مجدد صلاحیت عضو خاطی (ع-م-د) کفایت می کرد و این در حالی است که 26 نماینده با اشاره به مواضع غیرقانونی و دشمن شاد کن آقای «د» خواستار بررسی صلاحیت و طرد نامبرده شده بودند.
رهبرمعظم انقلاب در پایان دیدار اخیر نمایندگان مجلس خبرگان و با اشاره به گزارش آیت الله هاشمی شاهرودی فرموده بودند «راجع به مطلبی هم که جناب آقای شاهرودی نقل کردند، به نظر من خبرگان اقدام نباید بکنند به اینکه کسی را که حالا عقیده مخالفی در بین خودشان دارد، اعلام کنند. این به نظر من اقدام خیلی مناسبی نیست. حالا من البته نمی خواهم به خبرگان تکلیفی بکنم یا چیزی را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه من این است. بالاخره یک نفر عقیده دیگری در یک مسئله خاصی دارد؛ اینجور نیست که در مبانی و اصول اختلافی وجود داشته باشد و به نظرم نمی آید اینجوری باشد».
حمایت های فرد یاد شده از برخی سران آشوب ها با استقبال گسترده رسانه های ضدانقلابی وابسته به آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی روبرو شده بود. دستگاه های جنگ روانی دشمنان با استناد به مواضع نامبرده مدعی شده بودند که در مجلس خبرگان دودستگی و اختلاف وجود دارد اما بیانیه پایانی خبرگان و انتقاد گسترده اعضا در نطق های خود از بازی عناصر فریب خورده در زمین و پروژه دشمن، نشان داد این مجلس به صورت یکپارچه در خط امام(ره) و انقلاب است.
گفتنی است مردم شیراز برای تنبه مشارالیه که از همنام بودن خود با شهید بزرگوار حضرت آیت الله دستغیب سوءاستفاده کرده بود، بخشی از سخنان آن شهید را چاپ و منتشر کرده اند که در آن آمده است؛
«... هر عمامه به سری که از رهبر مکرم انقلاب فاصله بگیرد لعنت خدا بر او باد. همه باید مطیع رهبر باشند. امام یکی، نایب امام هم یکی، دیگری هیچ حق تقدم ندارد..... ناله مرا به گوش همه عمامه به سرهای ایران برسانید، هرکه می خواهی باش، خودت را مجتهد می دانی، مقدمات خوان می دانی، بر تو واجب است امروز تبعیت از رهبری، تو حق نداری مقابل رهبر حرفی بزنی... مواظب باشید گرگ ها شما را از رهبر الهی جدا نکنند، شما را گروه گروه نکنند، شما را طعمه خودشان قرار ندهند. وسیله پیشرفت دشمن نشوید. شما الان در جبهه جنگید، در جبهه جنگ دینی هستید...»


پاسخ‌های هاشمی رفسنجانی اعضای خبرگان را قانع نکرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 45 دقیقه کوشید تا به گلایه‌های اعضای خبرگان پاسخ دهد اما نطق‌های روز بعد نشان داد که آنان از این پاسخ قانع نشده‌اند.

 

آیت‌الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با  فارس، با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری، گفت: نکته‌ای که در این اجلاس خیلی چشمگیر و مورد توجه بود،‌ هوشمندی اعضای خبرگان در اظهار بیانات‌شان بود.
وی با بیان اینکه با بررسی 16 نطق ایراد شده در مجلس خبرگان بصیرت و آزادی اعضای این مجلس آشکار می‌شود، افزود: اعضای خبرگان در بیانات خود نشان دادند که شناخت کاملی نسبت به ابعاد فتنه‌های گوناگون پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سرفصل‌های بیانات اعضای خبرگان رهبری در ششمین اجلاسیه این مجلس را برشمرد و افزود: از جمله این سرفصل‌ها تبیین جایگاه ولایت فقیه از لحاظ نظری و عملی، دفاع از مواضع رهبری و تاکید بر لزوم تبعیت از ایشان به عنوان فصل‌الخطاب، قانونگرایی و سلامت انتخابات، توجه به وحدت و پرهیز از تفرقه، ‌دعوت به آرامش و پرهیز از التهاب و تنش‌آفرینی، تبیین ابعاد مکر دشمنان اسلام و انقلاب و لزوم توجه به مسئله جنگ نرم و راهکارهای مقابله با این جنگ و شیوه تولید قدرت در برابر جنگ نرم دشمن است.
آیت‌الله کعبی با بیان دیگر سرفصل‌های مطرح شده در نطق‌های پیش از دستور اعضای خبرگان رهبری، گفت: ‌انتقاد از سکوت و عقب‌نشینی برخی از خواص در برابر فتنه‌گران، گلایه مودبانه از مواضع رئیس خبرگان به ویژه در زمینه انتشار نامه سرگشاده و سکوت بعد از خطبه 29 خرداد مقام معظم رهبری و سپس مواضع ایشان در نماز جمعه مورد نقد سخنرانان هر دو روز اجلاس خبرگان بود و از میان 16 سخنران، 12 سخنران نسبت به مواضع ایشان گلایه داشتند.

* ناطقین اجلاس خبرگان از نحوه اطلاع‌رسانی راضی نبودند

این استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از روند اطلاع‌رسانی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: هیئت رئیسه طبق آئین‌نامه موظف است، شأن مجلس و نمایندگان خبرگان را رعایت کند و در اطلاع‌رسانی رعایت بی‌طرفی و عدالت را بنماید ولی شاهدیم که در آن اجلاس در انعکاس نطق‌های پیش از دستور نمایندگان خبرگان رهبری رعایت بیطرفی نشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آن بخش از نطق‌های اعضای خبرگان که در تبیین جنگ نرم،‌ کودتای مخملی و گلایه از سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری بود آن طور که باید و شاید منعکس نشد،‌ افزود: اکثر سخنرانان نسبت به این نوع اطلاع‌رسانی هیئت رئیسه انتقاد داشتند و در گزارشی که خدمت مقام معظم رهبری اعلام شد و محورهای اصلی نطق‌ها به خوبی تبیین گردید.

* پاسخ‌های آیت‌الله هاشمی اعضای خبرگان را قانع نکرد

آیت‌الله کعبی با اشاره به ضیافت شام رئیس مجلس خبرگان در اولین روز از ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، گفت: در این ضیافت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 45 دقیقه سعی کردند به گلایه‌های اعضای خبرگان پاسخ دهند ولی در روز دوم اجلاس شاهد بودیم که اعضای خبرگان در نطق‌های خود اظهار داشتند که از پاسخ‌های رئیس مجلس خبرگان قانع نشدند.
وی در ادامه اضافه کرد: بخشی از اظهارات و ادعاهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید توسط بزرگان قوم با دقت بررسی شود زیرا می‌توان با مرتفع ساختن اشکالات به سمت تفاهم پیش رفت و ذهنیت‌ها را تغییر داد.

* نطق آیت‌الله دستغیب در مجلس خبرگان خلاف قانون اساسی بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به نطق پیش از دستور آیت‌الله سید علی محمد دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: نطق ایشان در مجلس خبرگان هتاکانه، ساختارشکنانه و عاری از منطق و استدلال بود که با عکس‌العمل شدید اعضای خبرگان مواجه شد و اعضا به رئیس مجلس تذکر دادند که جلوی نطق وی گرفته شود.
این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه وجود اختلاف سلیقه و دیدگاه در بین نخبگان امری طبیعی است، افزود: مشکلی که در این جهت پیش آمد از باب اختلاف سلیقه نبود، زیرا ایشان در نطق‌شان با هتاکی و سخنان ساختارشکنانه در جهت خلاف قانون اساسی و سوگند خود در مجلس خبرگان حرکت کردند که این موضوع باعث سلب صلاحیت می‌شود.

* کمیسیون تحقیق به نماینده شیراز در مجلس خبرگان اخطار جدی داد

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه پس از ایراد نطق ساختارشکنانه آیت‌الله دستغیب بر اساس تبصره ماده 83 آئین‌نامه داخلی طرح سلب صلاحیت وی توسط 26 نفر از خبرگان بلافاصله تهیه و به هیئت رئیسه تقدیم شد و بر طبق آئین نامه این طرح از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون تحقیق ارجاع گردید، افزود: اکثریت قاطع اعضای کمیسیون تحقیق بر اساس مستندات، مدارک و اظهارات ایشان پیشنهاد سلب صلاحیت از این نماینده را تائید کردند و به عنوان یک فرصت و اخطار جدی به این هتاکی‌ها گفته شد که اگر این قضیه توسط ایشان ادامه پیدا کند و نسبت به تغییر رفتار خود اقدام نکنند، طرح سلب صلاحیت ایشان در جلسه خبرگان مطرح می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین اعضای کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری در مورد نماینده شیراز در این مجلس اخطار جدی داده است و البته نسبت به عزل ایشان اقدامی صورت نگرفته و قرار بر این شد به همین مقدار بسنده شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری، تصریح کرد: آیت‌الله شاهرودی نائب رئیس مجلس خبرگان گزارشی از این موضوع ارائه دادند و رهبری از موضع رافت و رحمت و با سعه صدر با این قضیه برخورد کردند و البته تکلیفی هم در این راستا به مجلس خبرگان نکردند.

* طرح سلب صلاحیت از آیت‌الله دستغیب با تائید اکثریت خبرگان روبرو شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه قسمتی از فراز اول نطق قبل از دستور اینجانب در نقد هتاکی‌های نماینده شیراز در مجلس خبرگان بوده است که توسط هیئت رئیسه اطلاع رسانی نشده است، افزود: بنده خواهان عزل این نماینده بر اساس تبصره ماده 83 شدم، که با تحسین و تائید اکثریت خبرگان روبرو شد و به دنبال نطقم، طرح سلب صلاحیت ایشان را تهیه و کمتر از نیم ساعت امضاها را در این رابطه جمع‌آوری کردم.
وی تاکید کرد: ‌از سعه صدر نظام نباید سوء استفاده شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف سلیقه و دیدگاه و تنوع برداشت‌ها در چارچوب اسلام، نظام، خط امام و ولایت فقیه قابل تحمل و پذیرش است اما خدشه و اخلال در مبانی پذیرفته نیست.

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
    خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
    سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
    فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
    آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
    میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
    تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
    ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
    آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
    هدف از "بحران نمایی " چیست؟
    جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
    خاتمی در خلوت با شیاطین
    ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
    زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
    یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
    [همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


    منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :