سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

هدف از "بحران نمایی " چیست؟

چهارشنبه 88 مهر 8 ساعت 3:37 عصر

  

 

آقای رفسنجانی کدام افراد دلسوز در مجمع مصلحت ؟

هدف از "بحران نمایی " چیست؟

هاشمی در حالی از تهیه طرحی برای خروج از وضعیت بحرانی کشور توسط برخی دلسوزان نظام حرف زد که در روزهای ابتدایی برپایی این فتنه که رهبر انقلاب به تنهایی برای مدیریت آن وارد صحنه شده بودند نه تنها حاضر نشد با رد و تقبیح ادعای تقلب و تلاش برای آرام کردن هیجانات سیاسی، به یاری ایشان بشتابد بلکه با ایراد خطبه‌های بحران‌زا در 26 تیرماه به غبارآلود شدن فضای سیاسی کمک کرد.م

 

 

به گزارش  شبکه ایران ؛ هاشمى ‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه نشست اعضای مجلس خبرگان در هفته گذشته، از تلاش "دلسوزان نظام " برای تهیه طرحی خبر داد که بعدا به طرح "برون رفت از وضعیت فعلى " موسوم شد.
وی همچنین اخیراً گفت که طراحان این طرح "افرادی دلسوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام " هستند که "پیشنهاد دهنده این طرح " به او بوده‌اند.
هاشمی افزود: "این طرح مورد موافقت بنده نیز قرار گرفت و قرار است نتایج آن به زودی در دیداری که با آنان خواهم داشت مورد بحث قرار گیرد. "
این موضوع که ابتدا در جمع خبرگان مطرح شد با اعلام "بی‌خبری " اعضای این مجلس همراه شد، موجی از بازتاب‌ها را بویژه در رسانه‌های بیگانه و غربی پیدا کرد به گونه‌ای که تحلیلگران این رسانه‌ها با سوار شدن بر موج آن کوشیدند تا با تصویر شرایطی بحرانی از ایران، اطلاعات مورد نظر خود را به افکار عمومی کشور تزریق کنند.
البته بحرانی توصیف کردن شرایط کشور که امروز از سوی هاشمی رفسنجانی دوباره مطرح شده ، در برهه‌های نه چندان دور نیز از سوی وی واطرافیانش به کار گرفته شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این راستا و در خطبه‌های یکی از آخرین نماز جمعه های پیش از انتخابات نهم ریاست جمهوری در سال 84 هم، موضوع فشار غربی ها به کشورمان در جریان دستیابی به انرژی هسته ای را مورد اشاره قرار داد و وضعیت موجود کشور را "بحرانی " خواند .
هاشمی این مقدمه را برای گرفتن نتیجه ای جالب چید و در ادامه سخنانش در این خطبه ها مردم را تلویحا توصیه کرد تا برای گذر کشور از این بحران به انتخاب فردی با تجربه، برای سکانداری اجرایی کشور مبادرت کنند.
این سخنان هاشمی در آن زمان در حالی بیان می شد که مهره های سیاسی وابسته به هاشمی در جریان مذاکرات هسته ای برای مدت نامحدود، تعلیق غنی سازی را به صورت داوطلبانه! پذیرفته بودند.
استرتراژی "القای بحران " به جامعه بعد از روی کار آمدن دولت نهم توسط نزدیکان هاشمی ادامه پیدا کرد و در این راستا به جز هاشمی که در مقاطع مختلف و به خصوص در هنگام فشار غربی ها به کشورمان درباره پیشرفتهای هسته ای، از "نگرانی " خود درباره وضعیت کشور سخن می‌گفت، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص نیز در واپسین هفته های سال 85 و در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما از حمله قطعی آمریکا "طی چند هفته آینده " خبر داد.
این در حالیست که با گذشت نزدیک به سه سال از این "بحران انگاری "، نه تنها کشور با هیچ خطر نظامی مواجه نشد بلکه به طور کامل و در بالاترین ظرفیت علمی، کشور، یکی پس از دیگری به دستاوردهای جدید هسته ای دست یازیده است.
اما امروز هاشمی در حالی از تهیه طرحی برای خروج از وضعیت بحرانی کشور توسط برخی دلسوزان نظام حرف زد که در روزهای ابتدایی برپایی این فتنه که رهبر انقلاب به تنهایی برای مدیریت آن وارد صحنه شده بودند نه تنها حاضر نشد با رد و تقبیح ادعای تقلب و تلاش برای آرام کردن هیجانات سیاسی، به یاری ایشان بشتابد بلکه با ایراد خطبه های بحران زا در 26 تیرماه به غبارآلود شدن فضای سیاسی کمک کرد .
از این روست که حمیدرضا حاجی بابایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما اظهارات اینچنینی را ناشی از سیاست بازیهای معمول بعد از انتخابات خواند و گفت: هرچند بعد از انتخابات اثراتی از فتنه و فتنه گری برخی مسوولین سابق در کشور سر بازکرد ولی غبار این فتنه ها با تدابیر رهبر معظم انقلاب زدوده شده است و اینگونه نیست که بگوییم این روزها هم کشور در بحران به سر می برد.
حاجی بابایی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب به دلیل سجایای شخصیتی و جایگاه حقوقی، تنها مقامی هستند که توان تدبیر بحرانی در این سطح را دارند، وظیفه سایر مسوولین و شخصیتها را یاری رساندن به ایشان با اتخاذ مواضع شفاف دانست و اظهار داشت: کسانی که می خواهند آتش این حوادث همچنان گرم بماند و کشور را برای ماهی گیری سیاسی در "التهابات کاذب "نگه دارند مردم با آن ها برخورد خواهند کرد.
حاجی بابایی عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی همجنین با بیان اینکه از بحرانی جلوه دادن کشور مردم نفعی نمی برند بلکه یکسری افراد خاص از آن منتفع می شوند، تصریح کرد: بهتر است همه در خط ولایت فقیه عمل کنیم.
از سوی دیگر اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان نیز در گفتگو با "شبکه ایران "در خصوص اظهارات اخیر هاشمی گفت: باید در ابتدا مشخص شود که تعریف آقای هاشمی و هم فکران ایشان از بحران چیست و این افراد به چه چیزی بحران می گویند.
کوثری افزود: بعد از انتخابات شاهد فتنه در کشور بودیم ولی امروز می بینیم که با درایت رهبری آرامش به جامعه بازگشته اما اگر کسانی مشتاق هستند تا برای اثبات قوت مدیریت خود، جامعه را در التهاب معرفی کنند. وی افزود: باید دستگاه قضایی با آنان برخورد کند تا با اظهاراتشان مردم را درگیر فضاهای کاذب نکنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با بیان اینکه حالا که کشور آرام شده چرا آقایان به فکر طرح آرامش افتاده اند؟، اظهار داشت: زمانی که رهبری همگان را دعوت به آرامش کردند آقایان ترجیح می دادند تا سکوت کنند و یا در خطبه ها و سخنرانی های خود با ادعای از بین رفتن اعتماد مردم به نظام، طرح هایی را ارائه کنند که تنها رسانه های خارجی را به وجد آورد.


 



  • کلمات کلیدی : هاشمی
  • نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
    خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
    سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
    فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
    آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
    میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
    تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
    ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
    آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
    هدف از "بحران نمایی " چیست؟
    جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
    خاتمی در خلوت با شیاطین
    ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
    زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
    یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
    [همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


    منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :