سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

با بخش اعترافات اعتماد مردم را از دست دادیم...

دوشنبه 88 شهریور 16 ساعت 12:2 صبح

 

مرد خاکستری اصلاحات:

با پخش اعترافات اعتماد مردم را از دست دادیم

مرد خاکستری اصلاحات گفت: پخش اعترافات از رسانه ملی به نفع اصلاح طلبان نبود. اعتماد مردم را از دست دادیم. مردم این اعترافات را باور کردند.باید این واقعیت را پذیرفت که اعترافات تاثیرات قابل‌توجهی را در بین اقشار مردم گذاشته‌است.

شبکه ایران نوشت؛ روزهایی که سران جریان اصلاحات به بهانه دستگیری و محاکمه دوستان خود به اتهام طراحی و هدایت آشوب‌های اخیر، به مسئولان قضایی تاختند و پس از آن مدعی شدند که این دستگیری‌ها و دادگاه‌ها نتیجه عکس می‌دهد، هرگز گمان نمی‌بردند که اندک پایگاه اجتماعی خود را نیز به زودی از دست بدهند.
اما افشاگری‌های تکان‌دهنده شخصیت‌های مطرح اصلاح‌طلب در دادگاه‌های اخیر، همزمان با ایجاد موجی از ناهماهنگی، جهت‌گیری و برنامه‌ریزی‌های آتی، این جریان را دچار تزلزل کرده است. اختلاف میان بزرگان جبهه مذکور در جلسات خصوصی گویای این موضوع است.
بر همین اساس اخیراً برخی از سران اصلاح‌طلب به بهانه ضیافت افطاری در منزل یکی از اعضای شاخص مجمع روحانیون مبارز به ارزیابی مسایل انتخابات و حوادث پس از آن پرداخته‌اند.
در این جلسه مرد خاکستری اصلاحات که تاکنون کوشش کرده نقش خود را در رویدادهای اخیر از پشت‌پرده به روی سن نکشاند، با اشاره به برگزاری دادگاه رسیدگی به اغتشاشات اخیر، اظهار داشته ‌است: با برگزاری چهارمین دادگاه معلوم شد، نظام قصد ندارد از مواضع خود در این‌باره عقب‌نشینی‌ کند و به نظر می‌رسد که امید اصلاح‌طلبان برای آزادی سریع متهمان با حضور آیت‌الله صادق لاریجانی در سمت ریاست قوه قضائیه سرابی بیش نیست.
در این میهمانی که سران شناخته شده اصلاحات در آن حضور داشته‌اند، برخی از حاضرین بر این‌باور بودند که پخش مراسم دادگاه متهمین اغتشاشات اخیر از طریق رسانه ملی نه تنها موقعیت اصلاح‌طلبان را با تزلزلی مواجه نکرده‌، بلکه تاثیر عکس نیز داشته و باعث شده مردم به دیده تمسخر به این به موضوع بنگرند.
اما مرد خاکستری اصلاحات که حتی موسوی و خاتمی، رهبری وی را بر این جریان به خوبی پذیرفته‌اند، این تصور را به کلی رد و عنوان کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که اعترافات تاثیرات قابل‌توجهی را در بین اقشار مردم گذاشته‌است و این‌که ما می‌گوییم دادگاه‌ها نتیجه عکس داشته و مردم این اعترافات را باور ندارند، تنها به درد استفاده در بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها می‌خورد. ما نباید این واقعیت را کتمان کنیم که این اعترافات ضربه‌ای بسیار جدی به اصلاح‌طلبان زد به نحوی که من معتقدم ترمیم آن حالا حالاها امکان پذیر نیست.
وی تاکید کرد: انتشار اعترافات اصلاح‌طلبان باعث شد ما به عنوان افرادی ضد‌انقلاب، کودتاگر، برانداز و ضد دین به مردم معرفی شویم و به هر قیمتی شده نباید اجازه دهیم این اعترافات به شکل کنونی از رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما پخش شود.
رهبر جریان اغتشاش گران در عین حال راه‌حلی را نیز برای التیام نسبی زخم عمیق "بی‌اعتمادی مردم به اصلاحات " پیشنهاد کرد: من معتقدم تنها راه جبران این حادثه وحدت کامل نیروهای اصلاح‌طلب است. همچنین باید شبانه روز کار کنیم تا بتوانیم با پیروزی در اولین انتخابات پیش رو بتوانیم این ضربه را تا حدودی جبران کنیم.
اعتراف رهبر آشوب ها به ریزش پایگاه اجتماعی این جریان در شرایطی است که به نظر می‌رسد، موج تردیدزایی که از پی افشاگری‌های متهمان آشوب‌ها برخواسته، حتی بخش عظیمی از بدنه اصلاح‌طلبان را نیز غرق کرده است.
این موضوع را مرد خاکستری اصلاح‌طلبان نیز که در تحقق آشوب‌ شب 30 خرداد امسال نقش اصلی را داشت، تایید می‌کند.
وی با بیان این که اعترافات سران اصلاح‌طلب باعث تردید در جوانان اصلاح‌طلب شده، یادآور شد: پس از اعترافات این سوال برای طرفداران جوان اصلاحات پیش آمده که چرا افرادی که ما از آنان به عنوان سمبل مقاومت و مبارزه یاد می‌کردیم، در کمتر از دوماه به توبه و تغییرات اساسی در مواضع خود افتاده‌اند و دچار خلاء تحلیلی شده‌اند.
لیدر اصلاح‌طلبان حتی عنوان کرد: ذهنیت بخش زیادی از بدنه اصلاحات دچار تردید شده است. به اعتقاد آنها، اینکه ما نتوانستیم برای افراد بازداشت شده کاری انجام دهیم، نشان دهنده این است که قدرت چانه‌زنی خود را از دست داده‌ایم که افرادی مانند حجاریان را نتوانستیم آزاد کنیم.
او بار دیگر سران اصلاحات را از "توهم سبز "ی که این روزها گریبان بسیاری از آنان را گرفته، خارج ساخت و تاکید کرد: این مسائل واقعیت‌هایی است که باید قبول کنیم و برای حل آن باید تدبیری اندیشید.
وی کادر سازی با معیار های جدید، استفاده از شیوه‌های نوین برای ارتباط‌گیری با مردم خصوصا جوانان و همچنین اقناع و نزدیک شدن به نخبگان جامعه در سطوح مختلف را از اقدامات اساسی و فوری دانست که اصلاح‌طلبان می‌توانند در این مقطع انجام دهند و به "بحران " کنونی پایان بخشند.
اما اعتراف مردخاکستری اصلاحات به از دست رفتن اعتماد مردم به این جریان در حالی صورت گرفته که برخی از شخصیت‌های شناخته شده اصلاح‌طلب همچنان اصرار دارند وانمود کنند که کسی افشاگری‌های تکان‌دهنده یارانشان را باور نکرده و این اعترافات به سود جبهه اصلاحات تمام شده است.
بیانیه‌ها و سخنرانی‌های میرحسین موسوی، محمد خاتمی و برخی احزاب اصلاح‌طلب مهر تاییدی است بر اجرایی شدن این استراتژی.



  • کلمات کلیدی : سیاست، مذهبی، اصلاحات
  • نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
    خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
    سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
    فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
    آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
    میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
    تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
    ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
    آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
    هدف از "بحران نمایی " چیست؟
    جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
    خاتمی در خلوت با شیاطین
    ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
    زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
    یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
    [همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


    منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :