سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لبیک یا مهدی ،یا خامنه ای

  

قانون گریزی و قانون شکنی قبح خود را از دست داده است

موضع قاطع رئیس قوه‌قضائیه درباره حوادث انتخابات

آیت الله صادق آملی لاریجانی گفت: متاسفانه در جریان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات عده‌ای تلاش کردند از مدار قانون بگریزند که البته در مقام برخورد با آشوب‌ها نیز بعضا تخلفاتی روی داد و بعضی تخلفات در بازداشتگاه‌ها به حیثیت نظام لطمه وارد کرد که این موارد با دقت و جدیت در دستگاه قضائی در حال رسیدگی می‌باشد.

رئیس جدید قوه قضائیه در اولین جلسه مسئولان عالی این دستگاه نشان داد تلقی برخی جریان‌های سیاسی قانون‌شکن از برنامه‌ها و سیاست‌های دور جدید مدیریت دستگاه قضایی خلاف واقع است و قاضی‌القضات در عین اینکه اتفاقات رخ داده در برخی بازداشتگاهها را برنمی‌تابد و برای برخورد با آن‌ها و بررسی ادعاها کمیته ویژه تشکیل می‌دهد اما اصل مسئله را قانون‌شکنی و تحمیل هزینه‌های فراوان بر مردم و نظام اسلامی می‌داند که در حاشیه آن، اتفاقات نادرستی نیز روی داده است.

نخستین جلسه مسئولان عالی قضائی صبح امروز به ریاست آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه در حالی برگزار شد که رئیس قوه قضائیه در این جلسه از تمام مسئولان قضایی خواست به طور جدی قانون مداری را سرلوحه عمل و مسئولیت خود قرار دهند.

آیت‌الله لاریجانی با تاکید بر اینکه قانون مداری باید از مرحله شمار به عمل برسد، گفت: متاسفانه قانون گریزی و قانون شکنی قبح خود را از دست داده است و دیدیم که در حوادث بعد از انتخابات قانون گریزی چگونه منشا این حوادث و موجب بروز تخلفات و هزینه‌های بسیار برای نظام اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه همه باید به قانون عمل کنیم چراکه حیات نظام اجتماعی ما وابسته به اجرای قانون است‌، افزود: متاسفانه در جریان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات عده‌ای تلاش کردند از مدار قانون بگریزند که البته در مقام برخورد با آشوب‌ها نیز بعضا تخلفاتی روی داد و بعضی تخلفات در بازداشتگاه‌ها به حیثیت نظام لطمه وارد کرد که این موارد با دقت و جدیت در دستگاه قضائی در حال رسیدگی می‌باشد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: متخلفان نباید خود را از چشم ناظران دور ببینند و دستگاه قضایی هم بایستی پیراسته از هر نوع قانونگریزی با متخلفان برخورد قانونی کند.

آیت الله لاریجانی در ادامه اظهار داشت: دستگاه قضائی برای تقویت بعد نظارتی خود موظف است قانون مداری را سرلوحه و وجهه عمل خود قرار دهد و توصیه به تمام مسئولان قضائی رعایت قانون و عمل به آن است.

وی ادامه داد: با ایجاد نوعی همگرایی نظارتی می‌توان به وظایف دستگاه قضائی در این بعد به خوبی عمل کرد و در کنار آن نسبت به حفظ بیش از پیش استقلال دستگاه قضائی تلاش کرد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه استقلال قاضی در دستگاه قضائی باید مورد توجه همگان باشد، افزود: البته استقلال قاضی منافاتی با هماهنگی و تعامل ندارد و قضات هم باید در کنار این مسئله وقت کافی برای مطالعه و مشورت در مسائل حقوقی داشته باشند تا بتوانند رای متقن صادر کنند.

آیت الله لاریجانی توجه به تقویت نیروی انسانی در دستگاه قضائی را مهم بر شمرده و گفت: استفاده از افراد مستعد حوزه و دانشگاه و دعوت از آنها برای همکاری با قوه قضائیه در جبران کمبود نیروی انسانی دستگاه قضائی ضروری است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان ضمن تاکید بر تبعیت کامل از توصیه رهبر معظم انقلاب برای حرکت قانونمند، تصریح کرد: دستگاه قضائی باید این مساله را سرلوحه کار خویش قرار دهد و با اولویت دادن به نظم و اهمیت آن در کنار برنامه ریزی دقیق و اصولی در اصلاح امور کمر همت ببندد.

آیت الله لاریجانی در ابتدای نخستین جلسه مسئولان عالی قضائی تقارن برگزاری این جلسه با ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه لیالی قدر را بسیار مهم و موجب برکت دانست و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ضیافت عظیم الهی در همه جا گسترده است و امکان بهره مندی از این ضیافت بزرگ و پربرکت برای همگان فراهم است و امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از فیوضات این ماه مبارک به تحولی در سیر الی الله دست پیدا کنیم.

 



نوشته شده توسط : برادر مرتضی | نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد
سیاسیون و مسئولان بخوانند و انشاء الله عبرت بگیرند
فرمانده منصوب رهبری در سازمان بسیج را بشناسیم
آقای لاریجانی: ' نازنینی تو ولی در حد خویش'
میر حسین موسوی قصد براندازی داشت
تذکر فرمانده کل سپاه : خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت ک
ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم
آقای هاشمی! این شیخ خواب آلود چه می گوید
هدف از "بحران نمایی " چیست؟
جشن تولد میرحسین هم جعلی از کار درآمد!
خاتمی در خلوت با شیاطین
ناله مرا به گوش همه عمامه به سر های ایران برسانید
زنان غربی و زن مسلمان از نگاه استاد آمریکایی
یادداشت حکمت آمیز میرزاقلی خان راپورتچی
[همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]


منبع مطالب سایت استقامت می باشد در صورت استفاده ذکر منبع الزامیست :